logo
 


 
14 asır önce DNA testi nasıl yapılırdı?

14 asır önce DNA testi nasıl yapılırdı?

14 ASIR ÖNCE DNA TESTİ NASIL YAPILIRDI?
Yusuf Reşit Beyazal No:3 1 Aralık 2022 Perşembe Rize 2022 ©


14 asır önce DNA (Deoksiribo Nükleik Asit) testi nasıl yapılırdı? Gizli Tarih şimdi başlıyor. Bundan yaklaşık 1400 yıl önce DNA testi, çocuğun neseb [1] testi (babalık testi) nasıl yapılırdı. Bunu size anlatacağım, bu olay nerden aklıma geldi nereden çıktı onu şöyle izah edeyim. Geçenlerde intenetten bir haber okuyorum. Haber şöyle, karı koca anlaşamıyorlar ayrılmaya karar veriyorlar ve mahkemeye düşüyorlar. Anne babanın duruşmaları devam ederken baba çocuğun nesebi ile ilgili test yapılmasını istiyor. Halihazırda yapılan test yöntemi DNA testi. DNA testi yapılıyor, sonuç geliyor mahkemeye tablo çok ilginç çocuk babanın değil! Meğer anne başka bir adamla zina ilişki yapmış çocuk oradan meydana gelmiş. Bu haberi okuyunca sizi 14 asır önce yaşanmış gerçek bir olayı anlatmaya, geriye götürmeye karar verdim. 
 
Tarih 629. Şimdi anlatacağım olay birçok farklı eserde geçiyor. Ben en eski eserlerden ve el yazması eserlerden kaynak alarak anlatacağım. Biri Menakıbü'l Ali bin Ebu Talip, ötekisi ise büyük hadis külliyatı Bihar'ul Envar 'dan. Hayber savaşının yapıldığı günlerdi. O günlerde genç bir delikanlı olan Enes Bin Malik şöyle nakleder. 
 
Peygamber (s.a.a) efendimizin asrında bir kimsenin zinazade olup olmadığını öğrenmek için, Hz. Ali'ye (a.s) olan sevgi ya da düşmanlık ve nefretine bakardık. [2]
 
Bu bölümden sonra olayı Bihar'ul Envar'dan anlatacağım. 
 
Hayber savaşından sonra adamın biri küçük çocuğunu omzunun üzerine alıp yolda düşüyor yolda Hz. Ali'yi (a.s) gördüğünde eliyle işaret ederek çocuğuna gösteriyor ve
 
 "Bu adamı seviyor musun?" diye soruyor.
 
Hadisin Arapça bölümü: يا بني تحب هذا الرجل
 
Eğer çocuk, "Evet" der ise babası küçük çocuğu öperdi.
 
Eğer çocuk "Hayır" der ise de çocuğu yere bırakıyor ve "Annenin yanına hemen git" derdi. [3]
 
Hadisin Arapça Metni:
 
 قال أنس بن مالك: ما كنا نعرف الرجل لغير أبيه إلا ببغض علي بن أبي طالب. أنس في خبر طويل كان الرجل من بعد يوم خيبر يحمل ولده على عاتقه ثم يقف على طريق علي (عليه السلام) فإذا نظر إليه أومى بإصبعه يا بني تحب هذا الرجل؟ فان قال نعم قبله، وان قال لا خرق به الأرض، وقال له: الحق بأمك
 
Zinazade [4] olan çocuklar Hz. Ali (as)'yi sevmez nesebi sağlam temiz olan çocuklar ise Hz. Ali (as)'yi severdi. Yaklaşık 14 asır önce çocuk zina mı değil mi Ehl-i Beyt'i sevmek, Hz. Ali (as) 'yi sevmekten geçiyordu. Şimdilerde teknoloji çok ilerledi. DNA testleri yapılıyır, belki ileriki yıllarda daha farklı testlerde yapılacak. Ehl-i Beyt'i sevmenin de ne kadar değerli olduğunu bu hadiste anlamış olalım. 
 
Her araştırmamızda olduğu gibi bu toprakların Hak (cc) dostlarından beyitlerle tamamlayacağız. Yunus Emre Hazretleri der ki:
 
Erenlere muhib [5] iken ya münkir [6] olduğun neden
Key [7] sakıngıl [8] tatlı canın okları çıkmadan yaydan
 
Kahır [9] erenler atıdır gayret dahi hil'atıdır [10]
Erenler yayı katıdır okları geçer kayadan
 
Bize muhib olanları Hak'dan dileriz onları
Dönüp münkir olanları tiz [11] çıkarırlar aradan
 
Bunda el ayak öpülür görenin canı kapılır [12]
Garib [13] misafir yapılır zavye [13] vü mescid haneden
 
Ağu [14] içerse nüş [15] olsun süçü [16] içerse hoş olsun
Yunus ile yoldaş olsun gelsin Allah'ına giden
 
Bir sonraki araştırmada buluşmak dileğiyle hepinizi Yüce Mevla (cc)'ya emanet ediyorum.
 
[1] Neseb / نسب : Soy ağacı, atalar zinciri
[2] Menakıbü'l Ali Bin Ebu Talip, İbn Şehraşub Mazenderani, Darü’l Adva, Beyrut H. 1405, s. 211-212
[3] Bihar'ul Envar Hadis Külliyatı, Muhammed Bakır El Meclisi, Beyrut Hicri 1403, c. 39, s. 263
[4] Zinazade : Zina sonucu doğan çocuk
[5] Muhib : Seven, sevgi besleyen, dost
[6] Münkir : İnkarcı, kabul etmeyen
[7] Key : İyi, iyice, hakkıyla, çok iyi şekilde, çok, pek, adamakıllı
[8] Sakıngıl : Dikkat et, titiz davran, esirge
[9] Kahır : Üzüntü duyma, kederlenme, zorlanma, mahvetme, yok etme
[10]Hil'at : Değerli kumaş veya kürkten imal edilmiş kaftan
[11] Tiz : Tez, acele, erken, çabuk, hızlı
[12] Kapılır : Kendisine doğru çekilir
[13] Garib : Anlayanı olmadığı için halk içinde yalnız kalan, kimsesiz
[13] Zavye vü mescid : Tekke zaviye mescidi
[14] Ağu : Zehir
[15] Nüş : Tatlı bal içmek
[16] Süçü : Şarap

 

İçerik etiketleri

DNA testi nasıl yapılır babalık testi nasıl yapılır Hayber savaşı Enes Bin Malik yunus emre Neseb Menakıbü'l Ali Bin Ebu Talip İbn Şehraşub Mazenderani Bihar'ul Envar Hadis Külliyatı Muhammed Bakır El Meclisi Zinazade Muhib Münkir Key Sakıngıl Kahır Hil'at Tiz Kapılır Garib Zavye vü mescid Ağu Nüş Süçü يا بني تحب هذا الرجل نسب
YUSUF REŞİT BEYAZAL KİMDİR?

Yusuf Reşit Beyazal 20 Temmuz 1982 tarihinde Ardeşen'de dünyaya geldi. Yusuf Reşit Beyazal baba tarafından büyükdedesi Hanefi Fakihi Molla Mehmet (Beyazali) Efendi'nin, dedesi Molla Osman Efendi'nin, anne tarafından büyük dedesi Balkan Savaşları Şehidi Hafız Ömer Nuri (Çilli) Efendi'nin torunudur. Yusuf Reşit Beyazal, Osmanlı Mebusan Meclisi üyeliği, TBMM üyeliği ve Lozan Antlaşması heyetinden Ahmet Muhtar Çilli ile aynı asilzade soydan gelmektedir. İstiklal Marşı yazarı, İttihat ve Terakki Cemiyeti üyesi, aynı zamanda Kur'an Hafızı olan Mehmet Akif Ersoy ile aynı Arnavut kabilesinden olan Arnavutzade Meryem Hatun'un büyükanne anne tarafından torunudur. Büyükbaba anne tarafından ise Batumoğlu Nuriye Hatun'un torunu olan Yusuf Reşit Beyazal, hem anne hemde baba tarafından soylu bir ailenin evladıdır. Yusuf Reşit Beyazal ilk öğrenimini Ardeşen Kurtuluş İlkokulu'nda, orta öğrenimini Ardeşen İmam Hatip Ortaokulu'nda tamamladı. Lise öğrenimini Ardeşen İmam Hatip Lisesi'nde devam ederken 28 Şubat (28 Şubat 1997) sürecinden ötürü İmam Hatip Lisesi'ni bırakıp düz liseye geçmek zorunda kaldı ve Rize'de lise eğitimini tamamladı. Askerlik görevini İstanbul Kartal 2. Zırhlı Tugayı'nda yaptı. Üniversite eğitimlerini sırasıyla Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Lisans (Kaymakamlık), Eskişehir Anadolu Üniversitesi Adalet Önlisans (Hukuk), Erzurum Atatürk Üniversitesi Reklamcılık Lisans, İstanbul Üniversitesi Tarih Lisans bölümleriyle tamamladı. Bursa İlmi Araştırmalar Vakfı tarafından organize edilen Bursa İlim Merkezi'nde az sayıda kişi ile birlikte bir dönem özel dersler aldı. 25 Eylül 2001 tarihinde Prof. Dr. Haydar Baş beyefendinin öncülüğünde kurulan Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Ardeşen kurucuları arasında yer aldı. BTP'nin Ankara Büyük Delegesi olarak görevlerde bulundu. Prof. Dr. Haydar Baş öncülüğünde tertip edilen "Tevhidin Merkezi Ehl-i Beyt" panelleri, "Atatürk Vatandır" konferansları ve Dinlerarası Diyalog fitnesine karşı "Dini ve Milli Bütünlüğümüze Yönelik Tehditler" programları, "Yeniden Kuva-yı Milliye" toplantıları, "Milli Kahramanlarımız" programları serisi, "Tam Bağımsız Türkiye" ile "Ermeni Soykırımını Ret ve Ulusal Bağımsızlık" mitingleri, "Ekoanaliz" programları, "Kaybolan Değerlerimiz" programları organizasyonunda görevler aldı. Meltem TV, Mesaj TV, Kadırga TV, Köy TV ekranlarında birçok televizyon programına katıldı. Yeni Mesaj Gazetesi ve İcmal Dergisi'nde yazıları yayınlanan Yusuf Reşit Beyazal'ın Celi Sülüs ve Celi Talik hat sanatı çalışmaları bulunmaktadır. Evli ve üç çocuk babası olan Yusuf Reşit Beyazal, digital sanatlar, PHP, AS (ActionScript) bilgisayar programcılığında başarılı birçok projede imzası bulunmaktadır. 7 farklı Uluslararası kongre ile 100'ü aşkın ülkeden 400'den fazla akademisyenin tebliğ sunduğu Milli Ekonomi Modeli tezinin sahibi Prof. Dr. Haydar Baş beyefendiyi ailesi ile birlikte 11 Kasım 2015 Çarşamba günü Ardeşen'deki evinde ağırlayan Yusuf Reşit Beyazal Arapça ve İngilizce bilmektedir.

 
Buradaki verilerin tüm yayın hakları Gizlitarih.com.tr'ye aittir. Yazılı izin alınmadan veya aktif link verilmeden içeriğin tümünün veya bir kısmının elektronik, mekanik ya da fotokopi yoluyla basımı, yayımı, çoğaltımı ve dağıtımı yapılamaz. Aktif link veya adres ve kaynak gösterilerek kullanılabilir.