logo
 


 
6 yaşında evlilik doğru mudur?

6 yaşında evlilik doğru mudur?

6 YAŞINDA EVLİLİK DOĞRU MUDUR?
Yusuf Reşit Beyazal No:5 15 Aralık 2022 Perşembe Rize 2022 ©


Altı yaşında kız çocuğunun evlendirilmesi doğru mudur? Bildiğiniz gibi bu günlerde medyaya yansıyan bir olay var. Bir kız çocuğu altı yaşında zorla evlendirildiğini iddia ederek mahkemeye gerekçeyle başvuruda bulunuyor. Bu olay medyaya yansıyor Türk kamuoyunca büyük infiale [1] sebebiyet veriyor. Ben burada hiçkimseyi hedefe oturmamak için kızın babasının, kızın annesinin, kızın ve damadın ismini söylemeyeceğim. Hatta ve hatta benim hiçbir kurumla problemim olmadığı için, ilgili vakıfı hedef göstermemek adına vakfın ismini de söylemeyeceğim. Benim burada derdim Nakşibendi [2] Tarikatını veya İsmailağa cemaatini [3] hedef göstermek de değil. Benim burada derdim doğru olan nedir, geçmişte tarihte yaşanmış olaylar nelerdir, bugünkü durum nedir, Hz. Peygamber (saa) efendimizin uygulaması nedir bunları sizlerle paylaşmaktır. Konuyu anlatmadan önce biraz sonra ifade edeceğim meseleler hakkında peşinen, şimdiden özür diliyorum.

    Bahsi geçen kız çocuğu T.C. İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı'na kendi el yazısıyla başvuruda bulunuyor. Başvuru dilekçesinde şu ifadeler geçiyor. “Suç: Taciz Tecavüz, Suç: Tarihi 29/02/2004. Açıklama: 6 yaşımda dini nikahla evlendirildim. Altı yaşımdan itibaren resmi nikahım kıyılana kadar hergün tecavüz etti bana eşim” diyor. Bu dilekçeden sonra gerekli incelemeler yapılıyor. Başsavcılığın talebi üzerine ses kayıtları bilirkişiye incelettiriliyor. İşte o ses kayıtlarında geçen ifadelerin bir bölümünü sizlerle paylaşıyorum.

    21 sayfalık bilirkişi raporu toplam 4 saat 42 dakika 27 saniyelik zaman dilimini kapsamaktadır. Ses kayıtlarının çözümünde kız çocuğu, "Sonra ilk ilişkiye girdik mesela 6 yaşındayken. O zaman ben anlam veremedim böyle. Nasıl desem. Çok tuhaf oldum. Korktum. Bi de çok utandım. Nasıl desem, gerçekten  çok zor bir şey" diyor. Burada tüm iğrençlikleri sizlere paylaşmak niyetinde ama burada bir hakikat var. Kız çocuğunun babası kendi öz kızını 6 yaşında evlendiriyor evlendirdikten sonra birçok istismarlar meydana geliyor. Peki doğru olan nedir, kız çocuğu kaç yaşında evlendirilmesi gereklidir? İslamda evlilik yaşı nedir? Gelin sizi Hz. Peygamber (saa) efendimiz dönemindeki bir hadiseye getirelim.

    Malumunuz Kureyşin [4] büyükleri Hz. Peygamber (saa) efendimizin kızı Fatıma (as) ile evlenmek istiyorlar. Üç kişiden bahsedeyim. Biri Hz. Ebu Bekir, ötekisi Hz. Ömer, diğeri ise Abdurrahman Bin Avf [5]. Üçüsünü de kısa özet halinde izah edeceğim. Tezkiretül Havas kitabında şöyle ifade edilir.

    Bureyde El Eslemi'nin şöyle dediği rivayet edilir: Hz. Ebu Bekir, Hz. Fatıma (as)'yı istedi. Resulullah (saa) dedi ki: "O henüz küçüktür. Ben onun hakkında ilahi takdiri bekliyorum". Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer'le karşılaştı, başından geçen olayı anlattı. Hz. Ömer: "Seni reddetmiştir" dedi. Sonra Hz. Ömer gidip Hz. Fatıma (as)'yı istedi. Peygamberim (saa) efendimiz onu da reddetti. [6]
    
Bakın çok ilginç Hz. Ebu Bekir efendimiz Fatıma (as) annemizi istiyor kabul görülmüyor, Hz. Ömer efendimiz Fatıma (as) annemizi istiyor o da kabul görülmüyor. Yine o dönemde Kureyşin mal varlığıyla ünlü olan Abdurrahman Bin Avf Fatıma (as) annemizi istiyor. İşte bu olayı da size harfi harfine aktaracağım.

    Resulüllah (saa), Fatıma (as)'yı kendisi ile nikahlaması karşılığında kendisine yüzlerce deve ve yüklü miktarda mihir [7] vermeye hazır Abdurrahman Bin Avf'a, "Sen benim para ve servete taptığımı mı sandın. Bana servetinle mi iftihar [8] ve mubahat [9] ediyorsun, Bana paranla evlenmeyi mi tahmil [10] etmek istiyorsun?" diyerek sinirlenmiştir. [11] Bakın Hz. Peygamber (saa) efendimizin Hz. Ebubekir'e kızını vermiyor, Hz. Ömer'e kızını vermiyor, Abdurrahman Bin Avf'a sinirlenerek kızıyor. Peki Hz. Fatıma (as) nasıl evleniyor. Gelin kısaca anlatayım size. Kaynağımız ünlü hadis külliyatı Biharul Envar'dan. Hz. Ali (as) Fatıma (as) annemizi istemek için Hz. Peygamber (saa) efendimizin yanına gidiyor.

    Hz. Ali (as) diyor ki: "Allah (cc)'ın benim pazumu seninle güçlendirmesinin yanında, bir evimin, kendisiyle huzur bulacağım bir eşimin olmasını istedim. Sana kızını istemek için geldim. Kızın Fatıma (as)'yı senden istiyorum. Beni Fatıma (as)'yla evlendirir misin, ya Resulallah" dedi.

    Resulullah (saa) efendimizin yüzü sevinçten ve memnuniyetten parladı. Fatıma (as)'nın yanına gitti ve şöyle dedi: "Ali seni istiyor. Sen onu tanıyorsun". 

    Hz. Fatıma (as) annemiz sustu. Peygamber (saa) efendimizin "Allahu Ekber! Susması kabul etmesi anlamına gelir" dedi dışarı çıktı ve Fatıma (as)'yı Hz. Ali (as) ile evlendirdi. [12]

Hadisin Arapçası

قال : فأتيته فلما رآني رسول الله (صلي الله عليه وعلي آله وسلم ) ضحك ثم قال : ما جاء بك يا أبا الحسن حاجتك؟ قال : فذكرت له قرابتي وقدمي في الاسلام ونصرتي له وجهادي فقال : يا علي (عليه السلام) صدقت فأنت أفضل مما تذكر ، فقلت : يا رسول الله (صلي الله عليه وعلي آله وسلم ) فاطمة (عليه السلام) تزوجنيها ، فقال : يا علي (عليه السلام) إنه قد ذكرها قبلك رجال فذكرت ذلك لها فرأيت الكراهة في وجهها ، ولكن على رسلك حتى أخرج إليك.
 
فدخل عليها ، فقامت فأخذت رداءه ونزعت نعليه وأتته بالوضوء فوضأته بيدها وغسلت رجليه ، ثم قعدت ، فقال لها : يا فاطمة(عليه السلام)! فقالت : لبيك لبيك حاجتك يارسول الله (صلي الله عليه وعلي آله وسلم ) ؟ قال : إن علي بن أبيطالب (عليه السلام)  من قد عرفت قرابته وفضله وإسلامه و إني قد سألت ربي أن يزوجك خير خلقه وأحبهم إليه ، وقد ذكر من أمرك شيئا فما ترين؟ فسكتت ولم تول وجهها ولم يرفيه رسول الله (صلي الله عليه وعلي آله وسلم ) كراهة : فقام وهو يقول : الله أكبر سكوتها إقراها.
 
Bakın Hz. Ali (as) Fatıma (as)'yı istiyor, Hz. Peygamber (saa) efendimiz seviniyor, gidiyor Fatıma (as) annemize konuyu açıyor Fatıma (as) annemizin gönlü olduktan sonra evlilik meydana geliyor. Hz. Peygamber (saa) efendimizin kızı Fatıma (as)'ya konuyu açtıktan sonra evlilik meselesi meydana geliyor. Peki islamda evlilik yaşı kaçtır? Peygamber (saa) efendimizin kızı Fatıma (as)'yı kaç yaşında evlendirmiştir, bunu da İbni Kesir'in kaynağından bire bir nakledelim. "Hicretin 2. yılında Safer ayında Cuma günü Fatıma-i Zehra (as) ile Hz. Ali (as)'in nikahları Allah (cc)'ın emri ile kıyılmıştır. Hz. Fatıma-i Zehra (as) o zaman 15.5 yaşında, Hz. Ali (as) ise tam 21 yaşında idi. Yine aynı yılda düğünleri yapılmıştır". [13]

    Kısacası şunlar görülmüştür ki; Fatıma (as) annemiz o zamanki arap toplumlarına göre on ben buçuk yaşındaydı. Fatıma (as) annemizin gönül rızası alınmıştı, Fatıma (as) annemiz ayırt etme gücüne sahip yaş olgunluğundaydı. Bu bahsettiğimiz durumla 6 yaşındaki kız çocuğunun evlendirilmesi karşılaştırıldığında bugün yapılan 6 yaşında evlendirilme meselesinin islamla bir alakası yoktur. Şunu da belirtmek gerekir ki, birileri müslümanı hedefe oturtuyor, birileri tasavvuf kurumunu hedefe oturtuyor, birileri eğer din bu ise diyerek islamdan uzaklaşıyor hatta adım adım deistliğe yaklaşıyor. Kimileri ise kendi Nakşibendi tarikatının yaptıklarını meşru göstermek için bu yanlış uygulamalara sahip çıkıyor. Hiçbiri doğru değildir. Bizim buradaki ölçümüz Hz. Peygamber (saa) efendimizin kızı Fatıma (as)'ya yaptığı uygulamalardır.

    Peki günümüzde, Türkiye'deki kanunlara göre evlilik yaşı nedir? Türk Medeni Kanunu Madde 124'de göre " Erkek veya kadın 17 yaşını doldurmadıkça evlenemez. Ancak, hakim olağanüstü durumlarda ve pek önemli bir sebeple 16 yaşını doldurmuş olan erkek veya kadının evlenmesine izin verebilir. Olanak bulundukça karardan önce ana ve baba veya vasi dinlenir" [14]. Bakın Türk Medeni Kanunu ne diyor, 17 yaşını dolduran evlenebilir, hatta ve hatta 16 yaşındaki kişi mahkeme kararıyla evlenebilir. Bu süreçte anne ve babaya da danışılır diyor. Bakın Fatıma (as) annemizin 15.5 yaşında evlendirilmesi ile, şu anda yürürlükte olan bizim Türk Medeni Kanunumuzun ne kadar bir birine benzer olduğunu görmüş olduk. Bunu niye anlattım biliyor musunuz, hani birileri diyor ya Türkiye'deki kanunlar bilmem şu hıristiyan ülkenin kanunlarıdır diyor. Hayır öyle değil. Türk Medeni Kanunu Madde 124 bizzat Hz. Peygamber (saa) efendimizin kendi uygulamasıdır. Şunu söylediğinizi duyar gibiyim. Sen ne anlarsın hukuktan, sen ne anlarsın kanundan. Beni biraz tanıyanlar bilir, birçok üniversite okudum. İlk okuduğum üniversite İktisat Kamu Yönetimi yani Kaymakamlık bölümünü bitirdim. İkinci okuduğum üniversite önlisans hukukla ilgilidir. Yani hukuki mevzuatlara aşina [15] bir insanım. Ülkemizdeki gelişmelere de aşina bir insanım. Tarihi hadiseler kadar hukuki mevzuatların hepimizin bilmesi gerektiğine inanıyorum.

    Her araştırmamızda olduğu gibi bu toprakların hak dostlarından beyitlerle tamamlayacağız. Pir Sultan Abdal Hazretleri der ki:

Gelin canlar bir olalım
Münkire [16] kılıç çalalım
Hüseyn'in kanın alalım
Tevekkeltü tealallah

Özü öze bağlayalım
Sular gibi çağlayalım
Bir yürüyüş eyleyelim
Tevekkeltü tealallah

Açalım kızıl sancağı
Geçsin Yezid'lerin [17]  çağı
Elimizde aşk bıçağı
Tevekkeltü tealallah

Pir Sultan'ım geldi cuşa [18]
Münkirlerin aklı şaşa
Takdir olan gelir başa
Tevekkeltü tealallah [19]

    Bir sonraki araştırmada buluşmak dileğiyle hepinizi Yüce Mevla (cc)'ya emanet ediyorum.
    
[1] İnfial : Kızmak, Öfkelenmek
[2] Nakşibendilik : Ehl-i Beyt yerine Bekr-i Silsileyi esas almaktadır
[3] İsmailağa Cemaati : Nakşibendi Tarikatına bağlı bir topluluk
[4] Kureyş / قريش : Beni Kureyş, Mekke'de bir kabile
[5] Abdurrahman Bin Avf / عبد الرحمن بن عوف : Hz. Osman'a yakın 6 kişilik şura heyeti üyesi
[6] Tezkiretu'l-Havas, Abdurrahman b. Cevzi, s.306 ; El Müstedrek alas Saliheyn Hakim Nişaburi, Beyrut Darul Marifet c.2, s:167/168, Prof. Dr. Haydar Baş Hz Fatıma s:159 Ocak 2010
[7] Mihir / مهر : Mihir, Mehir veya mehr, evlilik esnasında ödenen bedel, para veya mal
[8] İftihar / افتخار : Övünmek, kıvanç durmak
[9] Mubahat / مباهات : Mubahat veya mübahat, güzel göstermek
[10] Tahmil / تحميل : Yüklemek, işi bir kimse üzerine bırakmak
[11] Prof. Dr. Haydar Baş Hz Fatıma s:159 Ocak 2010; Menakıbü'l Ali Bin Ebu Talip, İbn Şehraşub Mazenderani, Tahran c.3, s.345
[12] Bihar'ul Envar Hadis Külliyatı, Muhammed Bakır El Meclisi, Beyrut Hicri 1403, c. 43, s. 93
[13] Prof. Dr. Haydar Baş Hz Fatıma s:201 Ocak 2010; İbn Kesir, El Bidaye ve'n Nihaye c. 6, s. 332 Kahire 1992
[14] Türk Medeni Kanunu, Kanun Numarası 4721, Kabul Tarihi 22/11/2001, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi ve Sayısı, 8/12/2001 - 24607, Kanun Maddesi 124
[15] Aşina / آشنا : Bilmek, tanımak, yabancı olmamak
[16] Münkir : İnkarcı, kabul etmeyen
[17] Yezid : Yezid Bin Muaviye Bin Ebu Süfyan, Yezid'lerin çağı Yezid gibi zalimlerin dönemi anlamında kullanışmıştır
[18] Cuş : Coşmak, coşup taşmak, kaynamak
[19] Tevekkeltü tealallah : Allah (cc)'a dayanmak, Allah (cc)'a tevekkül etmek

İçerik etiketleri

Altı yaşında kız çocuğunun evlendirilmesi doğru mudur infial Nakşibendi ismailağa cemaati istanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı Kureyş Abdurrahman Bin Avf Bureyde El Eslemi Fatıma annemiz Tezkiretul Havas El Müstedrek alas Saliheyn Abdurrahman bin Cevzi Hakim Nişaburi Haydar Baş Hz Fatıma Biharul Envar Hadis Külliyatı Muhammed Bakır El Meclisi Haydar Baş islamda evlilik yaşı hz fatıma evlilik yaşı Türk Medeni Kanunu Mihir mehir mehr Mubahat Tahmil Aşina Münkir Yezid Cuş Tevekkeltü tealallah قريش عبد الرحمن بن عوف مهر افتخار مباهات تحميل آشنا
YUSUF REŞİT BEYAZAL KİMDİR?

Yusuf Reşit Beyazal 20 Temmuz 1982 tarihinde Ardeşen'de dünyaya geldi. Yusuf Reşit Beyazal baba tarafından büyükdedesi Hanefi Fakihi Molla Mehmet (Beyazali) Efendi'nin, dedesi Molla Osman Efendi'nin, anne tarafından büyük dedesi Balkan Savaşları Şehidi Hafız Ömer Nuri (Çilli) Efendi'nin torunudur. Yusuf Reşit Beyazal, Osmanlı Mebusan Meclisi üyeliği, TBMM üyeliği ve Lozan Antlaşması heyetinden Ahmet Muhtar Çilli ile aynı asilzade soydan gelmektedir. İstiklal Marşı yazarı, İttihat ve Terakki Cemiyeti üyesi, aynı zamanda Kur'an Hafızı olan Mehmet Akif Ersoy ile aynı Arnavut kabilesinden olan Arnavutzade Meryem Hatun'un büyükanne anne tarafından torunudur. Büyükbaba anne tarafından ise Batumoğlu Nuriye Hatun'un torunu olan Yusuf Reşit Beyazal, hem anne hemde baba tarafından soylu bir ailenin evladıdır. Yusuf Reşit Beyazal ilk öğrenimini Ardeşen Kurtuluş İlkokulu'nda, orta öğrenimini Ardeşen İmam Hatip Ortaokulu'nda tamamladı. Lise öğrenimini Ardeşen İmam Hatip Lisesi'nde devam ederken 28 Şubat (28 Şubat 1997) sürecinden ötürü İmam Hatip Lisesi'ni bırakıp düz liseye geçmek zorunda kaldı ve Rize'de lise eğitimini tamamladı. Askerlik görevini İstanbul Kartal 2. Zırhlı Tugayı'nda yaptı. Üniversite eğitimlerini sırasıyla Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Lisans (Kaymakamlık), Eskişehir Anadolu Üniversitesi Adalet Önlisans (Hukuk), Erzurum Atatürk Üniversitesi Reklamcılık Lisans, İstanbul Üniversitesi Tarih Lisans bölümleriyle tamamladı. Bursa İlmi Araştırmalar Vakfı tarafından organize edilen Bursa İlim Merkezi'nde az sayıda kişi ile birlikte bir dönem özel dersler aldı. 25 Eylül 2001 tarihinde Prof. Dr. Haydar Baş beyefendinin öncülüğünde kurulan Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Ardeşen kurucuları arasında yer aldı. BTP'nin Ankara Büyük Delegesi olarak görevlerde bulundu. Prof. Dr. Haydar Baş öncülüğünde tertip edilen "Tevhidin Merkezi Ehl-i Beyt" panelleri, "Atatürk Vatandır" konferansları ve Dinlerarası Diyalog fitnesine karşı "Dini ve Milli Bütünlüğümüze Yönelik Tehditler" programları, "Yeniden Kuva-yı Milliye" toplantıları, "Milli Kahramanlarımız" programları serisi, "Tam Bağımsız Türkiye" ile "Ermeni Soykırımını Ret ve Ulusal Bağımsızlık" mitingleri, "Ekoanaliz" programları, "Kaybolan Değerlerimiz" programları organizasyonunda görevler aldı. Meltem TV, Mesaj TV, Kadırga TV, Köy TV ekranlarında birçok televizyon programına katıldı. Yeni Mesaj Gazetesi ve İcmal Dergisi'nde yazıları yayınlanan Yusuf Reşit Beyazal'ın Celi Sülüs ve Celi Talik hat sanatı çalışmaları bulunmaktadır. Evli ve üç çocuk babası olan Yusuf Reşit Beyazal, digital sanatlar, PHP, AS (ActionScript) bilgisayar programcılığında başarılı birçok projede imzası bulunmaktadır. 7 farklı Uluslararası kongre ile 100'ü aşkın ülkeden 400'den fazla akademisyenin tebliğ sunduğu Milli Ekonomi Modeli tezinin sahibi Prof. Dr. Haydar Baş beyefendiyi ailesi ile birlikte 11 Kasım 2015 Çarşamba günü Ardeşen'deki evinde ağırlayan Yusuf Reşit Beyazal Arapça ve İngilizce bilmektedir.

 
Buradaki verilerin tüm yayın hakları Gizlitarih.com.tr'ye aittir. Yazılı izin alınmadan veya aktif link verilmeden içeriğin tümünün veya bir kısmının elektronik, mekanik ya da fotokopi yoluyla basımı, yayımı, çoğaltımı ve dağıtımı yapılamaz. Aktif link veya adres ve kaynak gösterilerek kullanılabilir.